4 نکته برای بالا بردن اعتماد به نفس یک زبان آموز مبتدی

اولین مرحله یادگیری یک زبان زمانی ست که با سریع ترین زمان یاد بگیرید. شما از مرحله چیزی ندانستن و یا تنها تعدادی کلمات به مرحله حرف زدن در قالب جملات ارتقا پیدا میکنید. شما شروع به یادگیری کلمات و عبارت میکنید که همین امر باعث می‌شود که شما متوجه شوید که صحبت های افراد نیتیو را متوجه میشوید‌‌. اما گاهی اوقات شما نیازمندید تا انگیزه خود را برای ادامه ، حفظ کنید. در اینجا به راه های خوبی برای افزایش و یا حفظ اعتماد به نفس، اشاره میکنیم:
1 . روزانه در وقت مشخصی تمرین کنید.
حداقل ، سعی کنید! با این روش ، شما به مطالعه طبق ساختاری منظم عادت کرده و این امر باعث می‌شود که حس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. اگر این کار را نکنید ، شما ممکن است تمرین کردن را فراموش کنید یا آن را به بعد موکول کنید که نتیجه آن اینست که خود را ملامت می‌کنید! شاید نخواهید که هر روز تمرین کنید. برای مثال ، بعنوان نوعی تجربه شخصی ، من برای ورزش ، هرروز شروع به تنددوی میکنم. ( و چربی آب میکنم ) زمانی می‌شود که که حس و حال پیاده روی ندارم! پس به خود گوشزد میکنم که فقط شروع کن. پس اگر شما واقعا تحمل انجام آن را ندارید (مثلا میترسید یا خوشتان نمی‌آید) ، کلا کار را متوقف کنید. چنین مصداقی برای شما و تمرین زبان موردنظرتان نیز صادق است. اگر واقعا احساس خستگی (و از نفس افتادن) کردید ، یک روز به خودتان استراحت بدهید. اما فقط یکبار! (مگر اینکه یک مورد اضطراری برایتان پیش بیاید). اگر امکان دارد به خودتان ، دو روز پشت سر هم استراحت ندهید. چرا که این امر در روند حرکتی تان تداخل ایجاد می‌کند.
2 . برای خودتان اهداف کوچک اما منظم تنظیم کنید.
این مورد شبیه به توقعات دست نیافتنی بوده ، اما تعیین هدف (کوتاه مدت) چیزی ست که میتوانید به راحتی آنرا کنترل کنید. هنگامی شما با خود و یا یک معلم تمرین می‌کنید ، هنگامی که زبانی جدید یاد میگیرید، درباره چیزی که بیشتر برایتان حائز اهمیت است، تصمیم بگیرید. (البته شما باید همزمان تمام مهارت های یک زبان را فرا بگیرید.) اما اگر برای شما، یادگیری لغات به منظور استفاده آن در سفر به کشور موردنظر مدنظر است ، پس بنابراین برای خودتان کلمات سیاحتی مربوطه را در نظر بگیرید.
3 . هیچگاه عذرخواهی نکنید!
شما برای انجام کاری اشتباه عذرخواهی میکنید. اشتباه در اثنای یادگیری ، چیز غلطی نیست ، بلکه بدان یادگیری می‌گویند. اگر شما همواره از بومی های یک زبان یا معلم آنلاین خود عذر خواهی کنید ، عزت نفس شما بسیار پایین می‌آید. ( گویا همانند هواپیمایی که در حال سقوط است )  یک معلم خوب به شما می آموزد که عذرخواهی نکنید بلکه به سادگی اشتباهات خود را تصحیح کنید. بعد یک اشتباه ، شما به خود میگویید که فکر میکنم اشتباهی کردم! حال چطور درست آنرا بگویم؟
4 . روحیه خود را با کم کردن توقعات تان حفظ کنید.
البته که بسیاری از ما مبتدیان امید داریم که روزی روان صحبت کنیم. اما همواره تمرین کردن و وقت کافی گذاشتن برای تمرین ، چه به طور رسمی در قالب کلاس ، با معلم آنلاین و چه خودتان ، روندی زمان بر است که نیاز به صرف وقت زیادی دارد. به همین دلیل ، در طی چند هفته ، توقع نداشته باشید که به راحتی متوجه شوید ، صحبت کنید و بنویسید. اگر رقابت در کلاس های گروهی شما را آزار می‌دهد ، به جای آن از کلاس های خصوصی استفاده کنید. با کم کردن توقعاتتان ، از چیزی که با موفقیت به پایان می‌رسانید ، سربلند و و مفتخر خواهید شد. و حدس بزنید بعد از انجام تمام این موارد چه نتیجه ای حاصل می‌شود؟ این نکات درباره افزایش اعتماد به نفس تان تنها برای مبتدی ها نیست ، بلکه برای تمام زبان آموزان با هر سطوح مختلف زبان استفاده می‌شود. پس این نکات را امتحان کنید و لذت ببرید و نتیجه را به ما اطلاع دهید ، ما در آموزشگاه آنلاین زبان منتظر شما هستیم.

این مطلب چطور بود ؟ نظرت برامون مهمه ، نظر بده ...