چگونه به زبان انگلیسی ، یک ارائه خوب بدهیم ؟

چگونه به زبان انگلیسی ، یک ارائه خوب بدهیم ؟

برای بسیاری از افراد ، ارائه دادن به طور شفاهی بسیار استرس آور می‌باشد ،  اما این کار برای یک فرد غیر بومی زمانی که زبان ارائه انگلیسی می‌باشد ، به مراتب دلهره آورتر هم می‌شود. از همه این ها گذشته ، حتی زمانی که شما قادر به گفتگو و برقراری ارتباط در تمام شرایط روزمره باشید ، باز هم سخنرانی عمومی جنبه کاملا متفاوتی است.

گرچه یادگرفتن ارائه خوب دادن به زبان انگلیسی بسیار میتواند مفید باشد ، مخصوصا زمانی که این امر را در نظر می‌گیرید که زبان انگلیسی زبان بین المللی تجارت بوده و کار نیکو از پر کردن است. برای آسان تر کردن این کار ، ما چندین نکات مهم و حیاتی برای کمک به ارائه موثر شما در زبان انگلیسی ، جمع آوری کرده ایم ، تا بنابراین شما قادر به تحت تاثیر قرار دادن کارفرمایانتان ، ارائه مطلب در جلسه فروش برای مشتریان ، ارائه یافته های مهم برای تیمتان و نائل شدن به نمره عالی برای ارائه شفاهی در مدرسه یا دانشگاه ، باشید.


گرچه آنچه شما می‌گویید یا زبان می آورید بسیار مهم بوده ، اما راز یک ارائه خوب در نحوه بیان کردن آن نهفته است. خصوصا زمانی که در حال ارائه مطلبی به زبان انگلیسی هستید ، باید بر روی کفتار شفاف با سرعتی ثابت تمرکز کنید تا بنابراین شنوندگانتان بتوانند به راحتی حرف های شما را متوجه شوند.
در طول ارائه ، عصب هایتان ممکن است بر شما مسلط شده و باعث شوند تا سرعتتان بالا رود. گرچه این امر می‌تواند باعث شود تا سخنانتان کمی غیرشفاف تر شود ، پس بنابراین بسیار مهم است که بر روی سرعت ارائه خود تمرین کنید. شما باید آزادانه گهگاهی در طول ارائه تان مکث کرده تا نفسی بگیرید، فکرتان را جمع کنید و اندکی آب بنوشید ، خصوصا زمانی که قصد معرفی مطلب دارید.


علاوه براین ، باید از حرف زدن با صدا و یا تن یکنواخت بپرهیزید چرا که سوای محتوا باعث می‌شود که ارائه برای شنونده خسته کننده و ملال آور بنظر برسد. زمانی که در حال تمرین سخنرانی خود هستید ، تاکید ویژه ای بر روی کلمات کلیدی و تغییر تن صدا با توجه به چیزی که در حال گفتن آن هستید ، داشته باشید. اگر شک‌ دارید ، کلیپ هایی مربوط به سخنرانی های موفق را بررسی کنید و دقت کنید که سخنرانان چگونه صحبت میکنند.

۱.  خود را معرفی کرده‌ و موضوعات مورد بحث را معرفی کنید

قبل از اینکه شروع کنید ،  افراد تمایل دارند که که بدانند که شما چه کسی هستید و چرا آنها باید به چیزی که شما قصد گفتن آنرا دارید گوش کنند ،  و در همین حین شما مشغول مشخص کردن دقیق جزییات محتوای مورد بحث خود هستید، که این امر می‌تواند کمک کند تا توقعات واقع بینانه ای را در بین شنوندگان  شما به وجود آورد.

۲. یک‌ نمای کلی از ارائه خود ترسیم کنید.

در این مرحله ، شاید بخواهید که شکل کلی ارائه خود و بعضی از نکات کلیدی را به طور خلاصه توضیح دهید. حتی شاید بخواهید تا بعضی از نتیجه گیری هایتان را بیان کنید که این امر می‌تواند در حین ارائه بقیه مطالب گسترش یابد.
۳. هنگامی که بحث را عوض میکنید ، اطمینان حاصل کنید که اطلاع داده اید.

اگر شما در حال ارائه مطلبی باشید بیشتر از چند دقیقه طول می‌کشد ، بدیهی است که تعدادی از افراد در بعضی از قسمت ها به مطالب توجه نکنند ، چرا که افراد گستره توجه شان‌ کوتاه مدت است. مشخص کردن تغییر موضوع راه بسیار خوبی برای جلب توجه دوباره کسانی که به شما گوش نمی‌دادند، می‌باشد.
۴.
زودتر اعلام کنید که به سوالات در آخر ارائه  پاسخ خواهید داد.

ارائه دادن بدون توقف به اندازه کافی دشوار است. در همین حین ممکن است تا افراد سوالات خوبی درباره ارائه شما و یا اطلاعاتی که شما دادید ، داشته باشند. زودتر اعلام کنید که به سوالات بعد از اتمام ارائه پاسخ خواهید داد‌ 
۵. ارائه خود را مکرراً تمرین کنید.

حتی بومیان زبان ، جلوتر از ارائه، آنرا تمرین می‌کنند. یک نکته این این که ارائه خود را جلوی آینه تمرین کنید تا بتوانید , اشاره و حرکات را در زمان مناسب به خوبی نشان دهید. سعی کنید ت تماما ارائه خود را بدون استفاده بیش از حد از کلمات پرکننده ای مانند امممم ، اااه  به پایان برسانید و از تکنیک های مفید زیر برای ارائه استفاده کنید

6 . عبارات آغاز کننده

ابتدای ارائه شما یکی از مهمترین قسمت هاست ، چرا که در نحوه نگرش برای آنچه در ادامه به میان خواهد آمد ، تاثیر گذار است. در طول آغاز و مقدمه چینی خود ، احتمالا شما باید توضیح دهید که چه کسی هستید ، منصب شما چیست و  قرار است چه چیزی را ارائه دهید. عبارات زیر بعنوان عبارات آغازگر بسیار کاربردی و مفید خواهند بود:

“Hello everyone, my name is…”

“Good morning/afternoon/evening, my name is… and I am a…”

“Welcome everybody. Today I am going to talk about…”

7 . تغییر کانون توجه

در حین ارائه ، اوقاتی پیش می‌آیند که شما باید کانون توجه را برای به مقصد رساندن تمام‌م منظور خود و نکات خود ، تغییر دهید. جلب کردن توجه ها به سوی هر تغییر توجه موردنظر می‌تواند برای ارائه ی ساختار واضح تر سخنرانی خود مفید بوده و می‌تواند توجه شنوندگان را جلب نگه دارد. بعضی از مثالها برای عبارات مفید پرکاربرد به شرح زیر است:

“I would like to shift focus now to…”

“Next, we need to consider…”

“This leads me to my next point…”

8 . جلب توجه افراد به اسلاید ها

در بسیاری از موارد ، ارائه شما میتواند شامل  جلوه های بصری همانند اسلاید های روی صفحه و یا جزوه مختصری باشد. در نظر گرفتن جلوه های بصری میتواند برای اثبات نکاتی که میگویید بسیار مفید باشد در عین اینکه ارائه شمارا جذاب تر و زیباتر می‌کند. برای معرفی اسلاید ها و جلوه های بصری خود میتوانید از عبارت زیر استفاده کنید:

“If I could draw your attention to…”

“This chart/graph/table illustrates…”

“If you look up at the screen…”

“I would like to show you this…”

“On your handout, you may see…”

9 . خلاصه کردن یک ارائه

در آخر ارائه ، بسیار حیاتی ست که تمام نکات مهم را پوشش داده باشید ، تا بتوانید به شنوندگان ، چیزهایی که قبل تر گفته شده بود را یادآور شوید. این امر یک  شانس برای یادآوری و متذکر شدن قسمت هایی است که شما فکر میکنید از اهمیت بیشتری برخوردارند، می باشد ، و اطمینان حاصل کنید که هرکس جلسه ارائه شما را با اطلاعات کلیدی ترک میکند. عبارات کلیدی شامل موارد زیر می‌باشند:

“To summarise…”

“In conclusion…”

“I would like to recap…”

“To sum up what has been said…”

“So, we have covered…”

در پایان شما میتوانید علاوه بر استفاده از این تکنیک ها در آموزشگاه آنلاین زبان با اساتید مجرب کلاس آنلاین زبان بگیرید و سطح زبان تان را ارتقا دهید و با اعتماد به نفس صحبت کنید ، همچنین میتوانید از قسمت پیدا کردن پارتنر زبان برای تمرین بیشتر پارتنر زبان پیدا کنید و از آموزش آنلاین زبان را با لذت بیشتری دنبال کنید


نسرین پاغنده
انگلیسی
742