چرا یادگیری زبان ، صبوری شما را تقویت می‌کند؟

چرا یادگیری زبان ، صبوری شما را تقویت می‌کند؟

همه بر این باورند که صبوری یک فضیلت و حسن به شمار می‌ آید ، اما آیا می‌دانستید که این امر برای یادگیری یک زبان نیز کاربرد دارد؟ زمانی که در حال یادگیری یک زبان جدید هستید ، صبوری پیشه کردن یکی از مهم ترین عوامل موفقیت است. شما باید صبوری پیشه کنید و آگاه باشید که قرار است در طول راه با چالش هایی مواجه شوید ، اما هرچه در این راه ثابت قدم تر باشید ، این امر برایتان آسان تر خواهد بود. و زمانی که به آخر راه برسید، درخواهید یافت که نه تنها صبر خود را تقویت کرده اید ، بلکه این صبوری را به دیگران هم منتقل کرده اید.
شش دلیل برای اینکه چگونه یادگیری زبان صبر شما را نیز تقویت می‌کند: 

۱ . شما متوجه می‌شوید که یادگیری از صفر چقدر دشوار است. 

یادگیری هرچیز جدای از این که ریاضی ، صخره نوردی و یا نواختن پیانو باشد ، چیزی نیست که یک شبه رخ دهد. برای پیدا کردن یک راه به منظور یادگیری موقعیت و شرایط کاربرد و یادگیری این که چگونه چیزها با یکدیگر چفت می‌شوند بسیار زمان بر است. همین مفهوم برای یادگیری یک زبان نیز کاربرد دارد. در ابتدا، شما باید لغات جدید ، تلفظ و گرامر هایی را فرابگیرید که کاملآ با زبان مادری تان متفاوت است. بنابراین شما می‌بینید که برای یادگیری هم میزان صبرتان بالاتر رفته است. اگر صبوری پیشه نکنید ، عاقبت خود را گرفتار در بین اشتباهاتتان می‌بینید. پس بنابراین این صبوری پیشه کردن را در ذهن خود داشته باشید تا به‌طور طبیعی در یادگیری زبان موفق تر عمل کنید.

۲. شما برای افرادی که در زبان مادری تان ، روان صحبت می‌کنند احترام قائل هستید.

بعنوان یک بومی آمریکایی و یک تک زبانه سابق ، متوجه شدم که من چقدر خوش شانس بودم که یک بومی آمریکایی بدنیا آمدم. فکر میکنم به همین خاطر این که بیشتر آمریکایی ها تک زبانه هستند ، چرا که در سیستمی که نیاز به زبان دیگری داشته باشد ، بدنیا نیامده اند‌. در دنیای مدرن امروز ، من این امر را یک زیان بزرگ میدانم ، چرا که بیشتر آمریکایی ها این شیرینی یادگیری زبان های دیگر و فرهنگ های دیگر را همزمان با یک چیز مهم از دست می‌دهند: این که بیشتر جهانیان انگلیسی را بعنوان زبان دوم می آموزند. هنگامی که چهار سال پیش به آلمان نقل مکان کردم و شروع به یادگیری زبان آلمانی کردم ، برای آلمانی هایی که در هامبورگ به روانی آلمانی و انگلیسی صحبت می‌کردند، احترام ویژه ای قائل شدم. دیگر برایم مهم نبود که دیگران هنگام انگلیسی صحبت کردن اشتباه می‌کردند و یا زمان بیشتری برای تمام کردن جمله شأن نیاز داشتند. بلکه بسیار خوشحال میشدم که تا چه حد تلاش می‌کنند تا زبان مادری من را یاد بگیرند. 

۳. مشکلات حول تفاوت بین فرهنگی ، شما را آرام تر میکند.

هنگامی که شروع به یادگیری یک زبان جدید می‌کنید ، به طور خودکار با فرهنگ آن زبان هم آشنا می‌شوید ، چرا که فرهنگ و زبان همواره همراه هم هستند. زبان به خودی خود یک دروازه مستقیم به سوی فرهنگ است ، پس بنابراین به طور طبیعی مفاهیم فرهنگی را نیز در اثنای صحبت یک زبان جدید یاد میگیرید. پس منطقی است که هرچه طیف بیشتری از فرهنگی را درک کنید ، افراد مختلف با پیشینه فرهنگی مختلف را بهتر درک خواهید کرد. و اگر تعارضی پیش آید ، این درک موجب صبوری و فهم می‌شود.

4 . یاد میگیرید که موفقیت های کوچک را جشن بگیرید.

به همین ترتیب برای رسیدن به نقطه A از نقطه B ، شما نیازمند زمان هستید ، کماینکه برای رسیدن به مرحله C1 از مرحله A1 ، این امر نیز صدق می‌کند. این مرحله نه تنها کمک می‌کنند تا زبان آموز خود را در کلاس ها جهت یابی کنند ، بلکه با موفقیت پشت سر گذاشتن آنها نیز خود دلیل خوبی برای جشن گرفتن پیروزی های کوچک است.همچنان که پاداش برای انجام چنین کارهای مثبتی مطلوب است ، زمانی که تلاش میکنید تا از مراحلی مشخصی گذر کنید که برایشان تلاش هم کرده اید ، این پاداش مطلوب تر هم می‌شود. پس به جای پاداش دادن به خودتان برای رسیدن به سطح C1 یا پاداش های متوالی به خودتان ، سعی کنید برای رفتن به ارتقای سطحی خود پاداش دهید و جشن بگیرید که خود هدف بزرگتری نیز به شمار می‌رود. در ضمن هنگامی که شما در نظر داشته‌ باشید که پاداشی در راه است ، انگیزه بیشتری خواهید داشت و سخت تر کار خواهید کرد تا بدان نائل شوید.

۵ . متوجه میشوید که چگونه از بین موانع زبانی عبور کنید.

موانع زبانی مطمئنا در جایی از زندگی تان رخ خواهند داد ، اما اگر زبان دومی را یاد گرفته باشید ، سر و کله زدن با موانع زبانی بسیار آسان تر خواهد بود.این مهارت ها نتایج تعامل تان با معلم تان و دیگر زبان آموزان در کلاس زبان تان است. گرچه شما همواره متوجه کلماتی که معلم تان استفاده نمیکند نمی‌شوید و یا گاهی اوقات سعی داری تا منظور معلمتان را بفهمید ، با همکاری یکدیگر زبان آموزان راه حلی پیدا خواهید کرد. پس هنگامی که چنین موقعیت مشابه ای خارج از کلاس رخ می‌دهد ، شما همان مفهوم را برای رد شدن از موانع زبانی در مواجه با یک غریبه زبانی بکار می‌برید: صبوری ، فهم و گوش دادن.

۶ . سعی کنید در رابطه با خودتان نیز صبور باشید.

بعنوان یک معلم انگلیسی  میتوانم تایید کنم که صبوری پیشه کردن در رابطه با خودتان و یک دیدگاه مثبت ، مهم ترین عامل برای یادگیری یک زبان است. باید بپذیرید که شما اشتباه خواهید کرد ، پس بنابراین به خودتان اندکی فضا میدهید تا اشتباه کنید و خودتان اصلاح کنید و در آخر پیشرفت کنید. به جای بند کردن به اشتباهتان ، به خود افتخار کنید و به سعی کردن ادامه دهید. بیشتر افراد تمرکز خود به جای یادداشت برداری از اشتباهات گرامری خود، را بر روی درک کردن بیشتر میگذارند. همان طور که پیشتر اشاره کردم ، صبوری پیشه کردن یک حسن به حساب می‌ آید، حتی در رابطه با خودتان!

در پایان اگر علاقه مند به یادگیری زبان هستید می توانید در آموزشگاه آنلاین زبان ما به راحتی و با هزینه ای مناسب به از آموزش آنلاین زبان انگلیسی ، آموزش آنلاین زبان آلمانی ، آموزش آنلاین زبان ترکی ،  آموزش آنلاین زبان فرانسوی ، آموزش آنلاین زبان ایتالیایی ، آموزش آنلاین زبان اسپانیایی ، آموزش آنلاین زبان چینی و آموزش آنلاین زبان روسی نیز آموزش آنلاین زبان عربی بهره مند شوید 


نسرین پاغنده
انگلیسی
676