چگونه کلمات بیشتری را در آموزش زبان یاد بگیریم؟

چگونه کلمات بیشتری را در آموزش زبان یاد بگیریم؟

چالش های بسیاری تحت عنوان قسمت های جذاب یادگیری زبان وجود دارند. فهمیدن گرامر چیزی است که معمولا بیشتر مبتدی ها درباره آن دل نگرانی دارند. این امر می‌تواند کاملا استرس آور باشد. گرچه بنا کردن دامنه لغات از مهم ترین قسمت های یادگیری زبان باشد اما لزومی به استرس داشتن نیست. برای پیشروی در زبان نیاز به یادگیری سطح بالایی از لغات وجود دارد که این امر می‌تواند از سفارش دادن قهوه با شیر جو که متضاد شیر معمولی ست تا بیان کردن عقایدتان راجع به یک بحران سیاسی محلی ، باشد.
با پنج نکته ی ما ، لغات بیشتری در زبان انگلیسی یاد بگیرید.

بعضی چیزهایی که در حین ساختن پایه های لغات نیازست موارد زیر می‌باشند:

۱ . سعی کنید تا جایی که ممکن است لغات جدید بیشتری را یاد بگیرید‌.

۲ . شرایط و موقعیت استفاده هر لغت را یاد بگیرید.

۳ . تکرار ، تکرار ، تکرار! 

۴
. آخرین نکته بسیار مهم است. اگر شما حافظه‌ی تصویری ندارید یا یک زبان آموز استثنایی نیستید ، بیشتر ما باید قبل از اینکه لغتی را بخاطر بیاوریم ، چندین بار قبلا آن را دیده باشیم. بواسطه ی یک سری فعالیت ها (نوشتن یک لغت ، نگاه کردن به آن ، استفاده از آن و سپس تکرار آن) میتوانید تکرار مکرر را جزئی از فعالیت زبانی روزمره تان کنید.
۵
. یک دفتر کوچک تهیه کنید که بتوانید درون آن لغات جدید را یکجا جمع آوری کرده و طی عادت منظمی به آن رجوع کنید. یا اگر چیز دیجیتالی را ترجیح میدهید ، گوگل ترنسلیت (موتور ترجمه گوگل) می‌تواند تقریبا مناسب شما باشد. میتوانید پس از جستجو کردن یک لغت ، آن را ذخیره کرده و بعدها به راحتی آن را مورد استفاده قرار دهید.
حال
چه راه هایی برای یادگیری لغات بیشتر ، بهترین گزینه و مفید ترین هستند؟

۱. به پادکست گوش کنید.

پادکست های آموزشی زبان بسیاری برای سطح های مختلفی وجود دارند. سرعت گویش بعضی از آنها به قدری پایین است که با این ویژگی به شما فرصت میدهند تا هر لغت جدیدی را بشنوید و در موقعیت استفاده شده آن را فرا بگیرید. توصیه ما این است که هرگاه لغت جدیدی را شنیدید ، پادکست را متوقف کنید. آن را در دیکشنری خود جستجو کنید و یادداشت کنید. سپس پادکست را از ابتدا مرور کنید تا بتوانید لغات را در موقعیت استفاده شده بشنوید. چیزی که بسیار مفید است این است که میتوانید هر قسمت را ذخیره کنید و دوباره به آن گوش دهید ، که این امر کمک بسیاری برای بخاطر سپردن لغات ، می‌کند. میتوانید پادکست های آموزشی خبری بی بی سی را بیابید تا با قسمت های طولانی پادکست ها سر و کله نزنید.

۲ . تمام آیتم های زندگی روزانه خود را به انگلیسی تبدیل کنید.

همراه با تکرار ، استفاده از لغات جدید در موقعیت استفاده ی درست بسیار ضروری ست. نکته مهم برای چگونگی انجام دادن این امر این است که زمینه تمام موارد زندگی خود را به زبانی که در حال فراگیری آن هستید تبدیل کنید. زبان گوشی موبایل خود را به انگلیسی تبدیل کنید و یا برای پول گرفتن از خودپرداز از زبان انگلیسی استفاده کنید تا لغات جدید را طبق معمول روزمره یاد بگیرید و تشخیص دهید. این امر شاید برای یک زبان آموز مبتدی کمی پیشرفته بنظر بیاید ، اما قطعا چیزی ست که به مرور به انجام آن عادت می‌کنید.

۳ . فلش کارت و برچسب ها

هیچ چیز قوی تر یاد آور تصویری موارد روزانه نیست. بخاطر اینکه احتمالا شما قادر نیستید یادداشت های برچسب دار را هر جایی استفاده کنید (ممکن است افراد در وسایل حمل نقل مخالف این امر باشند) میتونید این گزینه را در خانه یا محل کار خود استفاده کنید. یک یادداشت کوچک برای یادآوری اسم موارد روزانه (تخت ، یخچال ، گربه ، کیف پول) میتواند برای یادگیری لغات جدید بسیار کارساز باشد. همچنین از فلش کارت ها به طور گسترده در بازی های تست حافظه بکار می‌روند ، میتوانید در هر جای خانه آن هارا نصب کرده و در قالب عبارات کامل به زبان انگلیسی استفاده کنید تا بوسیله آنها مکالمات موضوعی حیاتی اولیه را بخاطر بسپارید.

۴ . تماشای تلویزیون با زیرنویس

این روش بیشتر برای افراد سطح پیشرفته یادگیرنده زبان بکار می‌رود ، اما می‌تواند روش خوبی برای بالا بردن دامنه لغات باشد. اگر شما به تازگی در کشور خاصی زندگی میکنید و تلویزیون هم در دسترستان است ، هر روز ده دقیقه اخبار یا برنامه تلویزیونی خاصی را تماشا کنید تا متوجه معجزه آن برای یادگیری لغات جدید شوید.

۵ . کتاب داستان کودکان را بخوانید.

طرز لحن استفاده شده در کتاب های کودکانه ، بسیار گزینه مناسبی برای زبان آموزان سطح مبتدی و پیش متوسطه می‌باشد. از بین کتاب داستان های مناسب برای کودکان تا بزرگسالان ، موضوعات و مطالب گوناگونی وجود دارند که میتوانید با توجه به سطح تان از آنها استفاده کنید. اگر دسترسی به یک کتابخانه واقعی یا مجازی ندارید ، یک جستجوی ساده در گوگل می‌تواند گزینه های مختلفی را پیش روی شما قرار دهد. بعدها با بالا رفتن اعتماد به نفس،  اطلاعات لغوی و زبانی تان میتوانید از روزنامه ها و مقالات مختلف استفاده کنید ‌

در پایان اگر علاقه مند به یادگیری زبان هستید میتوانید به راحتی و با هزینه ای مناسب از کلاس آنلاین زبان به صورت آموزش مجازی و غیر حضوری است در آموزشگاه آنلاین زبان بهره مند شوید و لذت آموزش آنلاین زبان را در هر نقطه ای از دنیا تجربه کنید همچنین میتوانید از بخش پیدا کردن پارتنر زبان ، پارتنر زبان انگلیسی ، پارتنر آیلتس ، پارتنر زبان آلمانی و ... پیدا کرده و با پارتنر زبان تان تمرین زبان کنید


نسرین پاغنده
انگلیسی
576