چرا باید زبان خارجی یاد بگیریم ؟

چرا باید زبان خارجی یاد بگیریم ؟

یادگیری یک زبان خارجی می‌تواند زندگی شما را به شیوه‌های زیادی بهبود بخشد و بر مواردی مانند سلامتی، فرصت‌های شغلی، روابط و رشد و توسعه‌ی فردی اثر بگذارد. افزایش فرصت‌های شغلی، امکان برقراری ارتباط و دوست یابی، آشنایی با فرهنگ ها و امکان سفر به نقاط مختلف دنیا، و مهم تر از همه، افزایش اعتماد به نفس، از مزایای یادگیری زبان دوم می باشد.

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم ؟

یادگیری زبان انگلیسی ، به عنوان زبان بین المللی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. زبان انگلیسی ، زبان علم است و آموزش رشته‌های مختلف در سطوح عالی و تولید علم به زبان انگلیسی صورت می گیرد. با پیشرفت روند جهانی سازی ارتباطات بین المللی، تجارت جهانی و آموزش علوم جدید به زبان انگلیسی انجام می شود و عدم آشنایی با این زبان معادل عدم حیات در دنیای مدرن است.

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم ؟

یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان تجارت، امتیازی ارزشمند برای یک فرد محسوب میشود. تسلط شما به زبان آلمانی در هنگام یافتن شغلی مناسب در اغلب این کشورها شما را از خیل افراد خارجی جویای کار متمایز می­سازد ، همچنین تسلط به زبان آلمانی دست شما را در انتخاب برنامه تحصیلی مناسب­تان در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری را بسیار بازتر می­کند. و در نهایت فرصتهای شغلی مناسب تری در دنیای تجارت در اختیار شما قرار می‌دهد.

چرا باید زبان ترکی یاد بگیریم ؟

با یادگیری زبان ترکیه ای می توانید شانس کار در زمینه هایی مانند امنیت سایبری، فناوری، امور مالی و حسابداری و گردشگری را در کشور ترکیه برای خود مهیا کنید و از مزایای آن و زندگی در این کشور استفاده کنید.

چرا باید زبان فرانسوی یاد بگیریم ؟

بعد از زبان انگلیسی ، با یادگیری زبان فرانسه میتوانید موقعیت های شغلی زیادی برای خود رقم بزنید ، فرانسه دارای پنجمین بخش کاری و اقتصادی دنیا میباشد ، بسیاری از دانشگاههای معروف و معتبر دنیا در فرانسه قرار دارند ، بنابراین با دانستن زبان فرانسه می توانید شانس تحصیل در دانشگاههای دولتی فرانسه را داشته باشید ، از طرفی فرانسه بالاترین آمار توریست در دنیا را دارد ، دانستن زبان فرانسه سفر شما را شیرین تر میکند و راه شما را برای سفر به سوییس ، افریقا ، کانادا و ... هموار می سازد.

چرا باید زبان ایتالیایی یاد بگیریم ؟

آموزش با استاندارد‌های اتحادیه اروپا، فرصت زندگی در فضایی غنی از فرهنگ و تاریخ، و از همه مهم‌تر، آموزش ارزان و هزینه اندک برای زندگی در ایتالیا، اهمیت یادگیری زبان ایتالیایی را دوچندان کرده است ، از طرفی یادگیری زبان ایتالیایی به شما کمک می کند تا به عنوان راهنما و یا همان تور لیدر به کار مشغول شوید. ترجمه مکالمات از ایتالیایی به فارسی برای توریست ها هم می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد هم علاوه بر دیدن مکان های دیدنی ایتالیا به کسب درآمد بالایی برای شما کمک کند.

چرا باید زبان اسپانیایی یاد بگیریم ؟

در جهان امروزه ، بسیاری از شرکت‌ها در حال انجام کسب‌ و کار در کشورهای اسپانیایی زبان هستند. یادگیری زبان اسپانیایی درهای ۲۰ کشور جهان را به روی شما خواهد گشود که می‌توان در آن‌ها زندگی کرد و و به کار و فعالیت‌های تجاری پرداخت ، از طرفی به دلیل جاذبه های گردشگری فراوانی که کشور اسپانیا دارد، دانستن زبان اسپانیایی لذت سفر را دو چندان میکند.

چرا باید زبان چینی یاد بگیریم ؟

دانستن زبان چینی مهم ترین نقش را در بازرگانی و تجارت در ایران دارد ، برقراری روابط تجاری و در کنار آن روابط تکنولوژیک در چند سال اخیر ایران با چین که در آینده نیز توسعه پیدا خواهد کرد، نیازمند افرادی در داخل ایران هست که شناخت کاملی از کشوری که در حال تجارت و انتقال تکنولوژی و اجرای پروژه‌ها با آن‌ها است، داشته باشند؛ بنابراین یادگیری زبان چینی برای مدیران اجرایی کسب و کارها بسیار مهم و ضروری است.

چرا باید زبان روسی یاد بگیریم ؟

به دلیل نزدیکی کشور روسیه به ایران و قیمت‌های نسبتا ارزان مراکز آموزشی آن‌ها، سالانه بسیاری از علاقه‌مندان به ادامه تحصیل، این کشور را انتخاب می‌کنند. علاوه بر قیمت‌های ارزان مراکز آموزشی، سطح آموزشی بالا و نیز هزینه زندگی کمتر در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی، روسیه را به یکی از گزینه‌های مناسب دانشجویان تبدیل کرده است. به ویژه، اگر اهل موسیقی هستید و نمی‌خواهید یا نمی‌توانید در اتریش یا آلمان تحصیل کنید، روسیه انتخابی ایده‌آل برای شما است.

چرا باید زبان عربی یاد بگیریم ؟

زبان عربی پنجمین زبان دنیاست. جهان عرب مکانی فوق العاده برای سفر کردن است وقتی به مناطق عرب زبان سفر می‌کنید ضروری است که حداقل اصول اولیه‌ی عربی را بدانید. و در دنیای تجارت و کسب و کار نیز، کسی که مهارت عربی صحبت کردن را دارد، در طی چند سال یک موقعیت شغلی بسیار سودمند خواهد داشت.


نسرین پاغنده
انگلیسی
958