9 چیز مهمی که برای فهمیدن فرهنگ آلمان باید بدانید

9 چیز مهمی که برای فهمیدن فرهنگ آلمان باید بدانید

چه چیزی فرهنگ‌ آلمان را این چنین منحصر به فرد می‌کند؟ سوای از انواع بی شمار نان ها ، آلمانی ها عاشق مسافرت و یادگیری هستند ، اما همچنان ترجیح می‌دهند نقدی خرید کنند. آلمان خانه ی ۸۳ میلیون نفر بوده و در قلب اروپا واقع شده است. در این جا مهمترین فاکتور های تشکیل فرهنگ آلمان را بررسی‌ می‌کنیم

۱ . زبان رسمی

بیشتر تاریخ آلمان تحت تاثیر حکومت پادشاهی بوده اند‌. کیسر ویلیام دوم ، رسماً تا بعد از جنگ جهانی اول یعنی سال ۱۹۱۸ ، از حکومت کناره گیری نکرد. حتی اکنون با گذشت صد سال ، آلمان همچنان جنبه های رسمی خود را به خصوص در قلمرو زبانی حفظ کرده است. برخلاف انگلیسی که هر کسی با You خطاب می‌شود ، در آلمانی به تو du و به شما sie می‌گویند. از du برای خطاب کردن با اسم کوچک استفاده شده و sie معادل استفاده Mr یا Mrs به علاوه فامیلی شخص مورد نظر است.‌ این امر یکی از جنبه های مهم زبان آلمانی است که باید بدان توجه شود ، چرا که باعث توهین است که به جای sie از du استفاده شود. قاعده کلی این است که برای هر کسی که نمیشناسید ، کسی که در راس کاری یا جایی است (دکتر ، وکیل ، سیاست مدار و…) و هر کسی که سرکار مافوق شماست ، باید از sie استفاده کنید. شما میتوانید این ضمیر را به du تغییر دهید ، تنها در صورتی که خود شخص اجازه دهد. 

۲ . تعادل مناسب بین زندگی و کار

آلمان یکی از کمترین ساعت های کاری هفتگی را در بین کشور های توسعه یافته دارد. (۳۴ ساعت در هفته) این امر می‌تواند به ترکیب قدرتمند نظام اجتماعی و فرهنگ که به دنبال تعادل بین کار و زندگی هستند ، کمک ویژه‌ای کند. به کارمندان در کشور آلمان به طور متوسط در سال، ۳۰ روز مرخصی ، بعلاوه ده روز تعطیلی بانکی تعلق می‌گیرد. این امر به آلمانی ها کمک میکند تا نسبت به کشور های دیگر به طور ویژه ای به مسافرت بپردازند ، در حالی که وقت بیشتری را در کنار خانواده می‌گذرانند.

۳ . عشق به تحصیلات

تحصیلات یک امر بسیار مهمی در کشور آلمان می‌باشد: ۸۶% از ۲۵ تا ۶۴ ساله های کشور ، حداقل تحصیلات دبیرستانی دارند و تحصیلات عمومی من جمله دانشگاه ها برای تمام دانشجویان مجانی است (حتی دانشجویان بین المللی) ، چرا که در فرهنگ آلمان آموزش و یادگیری در اولویت قرار دارد. به همین دلیل که آموزش برای اکثریت جمعیت تقریباً در دسترس است ، برای شغل ها حداقل یک مدرک لیسانس مورد نیاز است.(به استثنای تجارت و شغل های فنی حرفه ای) آلمانی ها به قدری شیفته علم و دانش هستند که بدان لقب کشور شاعران و اندیشمندان داده شده است و در تاریخ خود شاهد شخصیت های فرهیخته ای مانند آلبرت انیشتین ، رابرت کوچ و جوهان ولفگانگ ون گوته بوده اند‌

۴ . فراوانی و تنوع نان

در راس آشپزی و غذاهای آلمانی همواره نان وجود دارد. تعداد بیشماری از انواع مختلف نان در نانوایی ها یافت می‌شود. آلمانی ها یک وعده غذایی به نام Abendbrot دارند که به لفظی نان شبانه ترجمه می‌شود. و دقیقا چیزی است که بدان نامگذاری کرده اند: یک وعده شبانه متشکل از نان و لایه ای از چاشنی که بیشتر مواقع سرد میل می‌شود. برخلاف ذائقه غذایی دیگر کشور ها که شامل ادویه های ترکیبی و غذاهای داغ برای شام‌ میل می‌شود ، بیشتر آلمانی ها ترجیح می‌دهند وعده غذایی ساده و سردی را به هنگام شب بخورند.

۵ . حکمفرمایی پول نقد 

در حالی که از آلمان یک تصور غالب بعنوان کشور پیشرفته از لحاظ تکنولوژی وجود دارد ، مهاجرانی که به این جا سفر می‌کنند از این که این امر کاملا درست نیست ، غافلگیر می‌شوند ، بخصوص زمانی که حرف از سیستم پرداخت به میان می‌آید. پول نقد در میان اشکال پرداخت ، رایج ترین می‌باشد و جاهایی مثل رستوران ها و کیوسک ها تنها پول نقد قبول می‌کنند‌. علاوه بر این ، آلمانی ها از کارت های اعتباری بشدت بیزار هستند ، ویزا کارت یا مستر کارت معمولی شما در اینجا به کار نمی‌آید. برای پرداخت غیرنقدی باید از یک کارت اعتباری آلمانی استفاده کنید.

۶ . علاقه زیاد به ماشین ها

آلمانی ها ماشین هایشان را همانند عضوی از خانواده شان دوست دارند. این را هم در نظر بگیرید که چقدر تولید کننده ماشین بزرگ در آلمان وجود دارند: پورشه ، آئودی ، مرسدس بنز ، واکس واگن ، بی ام و ، اپل و فورد ورک. گرچه بسیاری از آلمانی ها از وسایل نقلیه عمومی و یا دوچرخه برای رفتن به سرکار استفاده میکنند ، اما با این حال به رانندگی فراتر از محدودیت سرعت در اتوبان ها نیز معروف هستند. موضوع جالب تر این است که عدم قانونی برای محدودیت سرعت در اتوبان ها  ، یکی از آزادی های مهم آلمانی به شمار می‌رود. با اینکه که در طول زندگی روزمره با اشتیاق تمام از قوانین پیروی می‌کنند ، اتوبان جایی است که می‌توانند خودمختار باشند.

۷ . وقت شناسی

حرف زدن درباره فرهنگ آلمان بدون اشاره به وقت شناسی غیرممکن است ، چرا که این امر بسیار اهمیت دارد. سر وقت جایی بودن تا حد زیادی به دیدگاه فرهنگی مربوط به احترام مربوط است: اگر شما سر وقت معین جایی حاضر نشوید (و یا از پیش اطلاعی ندهید) ، این بدان معناست که شما به وقت طرف مقابل خود احترامی قائل نیستید. وقتی سر زمان مقرر جایی حاضر شوید ، همه چیز مرتب است و همه چیز طبق نقشه پیش می رود. و این که در آلمان همه چیز طبق نقشه و برنامه قبلی پیش رود ، خود یک امر بسیار مهم و ضروری است ، به این خاطر که این قضیه دلیل اصلی برای توجیه مرتب پیش رفتن اوضاع و فعالیت های اجتماعی جامعه آلمان می‌باشد. 

۸ . فوتبال

نزدیک به یک سوم آلمانی ها یا عضو یک باشگاه ورزشی هستند و یا در تیمی بازی می‌کنند که بیشتر اوقات این ورزش فوتبال است. علاوه بر این ، لیگ حرفه ای فوتبال آلمان (بوندسلیگا) دومین لیگ پرطرفدار دنیا است. آلمانی ها تا بحال قهرمان چهار جام جهانی شده اند که این چیزی است که هر آلمانی به آن می‌بالد. هر کسی از بچه تا پیر ، دور هم جمع می‌شوند تا جام جهانی را چند سال یکبار تماشا کنند.

۹ . آبجو سنتی 

کجا بهترین مکان برای یافتن آبجو های ارزان اما خوشمزه است؟ آلمان! آبجو آلمانی یکی از چیزهایی است که توریست ها باید در حین بازدید از این کشور ، امتحان کنند ، چرا که آنها به معنای واقعی کلمه قسمتی از روح آلمان را خواهند نوشید. شواهدی موجود است که اذعان دارد ، آلمان قدیمی ترین کارخانه آبجوسازی در طول تاریخ را ، به نام وینستفن در باواریا داشته است که از قرن هشتم بعد از میلاد مسیح تاسیس شده است. آبجوسازی آنقدر تنوع دارد که شما میتوانید هر روز به مدت ۱۵ سال آبجو های مختلفی را امتحان کنید. علیرغم این آمارها  و اینکه قانون محدود سازی مواد اولیه آبجو آلمان ۵۰۰ سال پیش آغاز شده است و همچنان در جریان است ، صنعت آبجو سازی همچنان کاملا جا نیفتاده است. اما باز همچنان مزه آبجو در آلمان بی نظیر است!

در پایان اگر علاقه مند به یادگیری زبان آلمانی هستید میتوانید در این آموزشگاه آنلاین زبان به راحتی از آموزش آنلاین زبان آلمانی بهره مند شوید و آموزش آنلاین آلمانی را با کمترین زمان و هزینه تجربه کنید ، کلاس مجازی آلمانی این امکان را به شما میدهد که به صورت غیر حضوری آموزش زبان آلمانی را دنبال کنید و در کمترین زمان سطح زبان آلمانی تان را ارتقا دهید.


نسرین پاغنده
انگلیسی
738