10 دلیل برای شروع یادگیری اسپانیایی

10 دلیل برای شروع یادگیری اسپانیایی

زبان اسپانیایی یکی از محبوب ترین زبان هاست برای مردمی که برای یادگیری تلاش میکنند، در جایی در منطقه 20 میلیون دانش آموز در حال حاضر در حال یادگیری زبان اسپانیایی هستند.این زبان زیبا به نظر می رسد، به طور گسترده ای استفاده میشود و مزایای دیگری نیز دارد. با این حال ، برای کسانی که کمی نیاز به متقاعد شدن دارند ، در اینجا 10 دلیل برای شروع یادگیری زبان اسپانیایی ذکر میکنیم :

1 . این یکی از رایج ترین زبان های گفتاری است

با توجه به برآورد اسپانیایی زبان مادری بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان که برابر است با حدود شش درصد از جمعیت جهان. در نتیجه، آن به طور رسمی به عنوان دومین زبان رایج بعد از زبان انگلیسی ، به رسمیت شناخته شده.
این وضعیت زبان رسمی در 20 کشور مختلف و بیش از 550 میلیون نفر با پایین تر مدارک تحصیلی، اسپانیایی صحبت می کنند. علاوه بر این، زبان اسپانیایی ، انتخاب زبان دوم به عنوان محبوب ترین زبان برای مردم در ایالات متحده است و به عنوان یک زبان اول یا دوم توسط  15 درصد از تمام ساکنان در اتحادیه اروپا، استفاده می شود. 

2 . این زبان ، از نظر محبوبیت ، آینده ای روشن دارد

سرعت یادگیری اسپانیایی نشان می دهد که  تعداد کسانی که به طور پیوسته، این زبان را صحبت میکنند در طول دهه گذشته در حال افزایش است. گزارش اخیر منتشر شده توسط شورای بریتانیا رتبه اسپانیایی به عنوان مهم ترین زبان دوم برای شهروندان بریتانیا  جلوتر از زبان عربی و زبان چینی ( ماندارین ) است.
علاوه بر این ، تحلیلگران تخمین می زنند که جمعیت لاتین ایالات متحده تا سال 2060 نزدیک به 130 میلیون نفر خواهد بود. پیش بینی شده است که این باعث می شود که ایالات متحده بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در جهان سبقت مکزیک در روند و افزایش بیشتر زبان جهانی ایستاده است.

3 . این چشم انداز اشتغال خود را افزایش دهد

در بازار جهانی امروز دانش زبان دوم می تواند یک دارایی بسیار ارزشمند برای کارفرمایان و کارکنان به طور یکسان محسوب شود. کسب و کار مدرن همیشه مشتاق ببه کارکنانی است که می توانند به کمک آنها تجارت بین المللی خود را توسعه دهند و زبان اسپانیایی جایگاه ویژه ای در اوضاع کنونی تجارت جهانی دارد.
تحقیقات نشان می دهد که در برخی از کشورهای اسپانیایی زبان چشم انداز کسب و کار بسیار عالی است. مثلا بازار آمریکای لاتین در حال حاضر قدرت خرید 1.5 تریلیون دلار برطبق فوربس است که ارزش اسپانیایی زبان ها را بیشتر از  همیشه در شرکت های بزرگ، نشان میدهد. 

4 . تجارب سفر شما افزایش خواهد یافت

سفر یکی از غنی سازی ترین تجربه هایی است که شما می توانید داشته باشید ، و البته کیفیت تجربه به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت اگر شما توانایی اسپانیایی صحبت کردن داشته باشید.
فهرست کشورهایی که زبان اسپانیایی غالب است شامل محبوب مانند اسپانیا ،مکزیک ، کوبا...
در حالی که لذت بردن از یک تعطیلات در یک کشور اسپانیایی زبان ، کاملآ امکان پذیر است. بدون آگاهی از زبان محدودیت هایی وجود خواهد داشت از لحاظ اینکه شما کجا می توانید بروید و با چه کسی می توانید ارتباط برقرار کنید. به طور کلی، کسانی که توانایی صحبت کردن به این زبان را ندارند، باید  بچسبند به مناطق توریستی، که اغلب به معنی از دست دادن کل جنبه های فرهنگ یک کشور، محسوب میشود. 

5. شما می توانید در خارج از کشور کار کنید یا ادامه تحصیل دهید

در حالی که سفر می تواند هیجان انگیز باشد، از طریق یادگیری زبان اسپانیایی نیز درهایی به روی شما باز می شود تا از امکان بسیار واقعی هم از کار در یک کشور اسپانیایی زبان و هم تحصیل در یک نهاد آموزشی اسپانیایی ، برخوردار شوید.
خارج شدن از محدوده‌ی ﺁسایش و گذراندن دوره‌های طولانی در کشوری خارج از کشور خودتان، می‌تواند به شما کمک کند که خود را به صورت حرفه‌ای و شخصی پرورش دهید.
مطمئنا جنبه‌هایی از فرهنگ کشور وجود دارد که در طی یک سفر کوتاه مدت نمی‌توان ﺁنها را ستایش کرد، اما زندگی در این کشور به شما وقت بیشتری برای کاوش و صحبت با مردم محلی، و کشف طبیعت واقعی ﺁنجا می‌دهد. دوره زمانی شما در خارج از کشور خاطرات خوشی را به همراه خواهد داشت و همچنین می تواند CV یا از سرگیری فعالیت شما را نیز تقویت کند

۶ .  این برنامه گزینه های سرگرمی شما را گسترش می دهد

از "خاطرات ال ماراکی" و "خاطرات موتورسیکل" تا "لابیرنت" و بسیاری از بهترین فیلم‌های داستانی ۳۰ سال گذشته به زبان اسپانیایی تولید شده‌اند و هر چند که زیرنویس انگلیسی دارند، تماشای فیلم‌ها به شکل اصلی‌شان بهترین راه برای لذت بردن است.
البته برخی از بهترین فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اسپانیایی با زیرنویس‌ها قابل دسترس نیستند، بنابراین فراگیری زبان اسپانیایی ، سرگرمی‌های جدیدی را در بر می‌گیرد. همین اصل در مورد سایر اشکال هنری نیز صدق می کند، در حالی که رتبه بندی ادبیات اسپانیایی در میان بهترین مهارت های زبانی جهان و اسپانیایی ، دسترسی به موسیقی اسپانیایی را بیشتر می کند.

7 . افراد دو زبانه چندین مزیت بهداشتی را تجربه می کنند

بررسی‌های متعدد از جمله یکی از دانشگاه خنت در بلژیک نشان می‌دهد که به‌دست ﺁوردن زبان دوم می‌تواند در به تأخیر انداختن بیماری ﺁلزایمر و به تعویق انداختن علائم زودرس کمک کند. یک مطالعه مشابه از دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، بین مهارت زبان و میزان تأخیر، همبستگی پیدا کرده است.
با این حال، فواید این کار در اینجا به پایان نمی‌رسد. روانشناسان الن بیالیستوک و میشل مارتین-ری تحقیقی را انجام داده اند که نشان می دهد کودکان دو زبانه در فعالیت های حل مشکل بهتر از کودکان تک زبانه هستند. این در راستای شواهد تکراری است که نشان می دهد یادگیری یک زبان جدید عملکرد شناختی کلی را بهبود می بخشد.

9 . اسپانیایی ها نسبتا ساده هستند 

در مقایسه با بسیاری از زبان‌های دیگر، زبان اسپانیایی ساده تر هست. این زبان از دانش ﺁموزان نمی خواهد که الفبای کاملا جدید را یاد بگیرند و تأکید کمتری بر لهجه نسبت به سایر زبان ها دارد. 
در حقیقت ، زبان انگلیسی واژه‌های بسیاری دارد که از زبان لاتین سرچشمه می‌گیرند، خیلی شبیه زبان اسپانیایی ، که به این معنی است که بعضی از کلمات شبیه هم هستند. بیشتر اوقات، کلمات اسپانیایی به صورت تلفظ هم هجی می شوند، که به این معنی است که زمان کمتری صرف یادگیری قوانین پیچیده و گیج کننده املا می شود و شانس بیشتری برای حق تلفظ وجود دارد.

9 . این می تواند درک شما را از زبان اولتان بهبود بخشد

مطالعات نشان داده‌اند که یادگیری زبان دوم می‌تواند درک شاگرد را از زبان مادری‌اش بهبود بخشد. وقتی عمیق‌تر به این موضوع فکر می‌کنید، کاملا با عقل جور در می‌ﺁید، زیرا برای به دست ﺁوردن زبان دوم نیاز به تفکر دقیق در مورد نظریه‌های زبان‌شناسی یا "قوانین" است.
برای مثال، وقتی زبان اسپانیایی را یاد می‌گیرید، لازم است که به ساختار جمله‌ای توجه خاص کنید. نتیجه‌اش این است که وقتی به زبان مادری‌تان مراجعه میکنید، اغلب می‌توانید جملات پیچیده‌تر و جالب‌تری بنویسید. گفته می‌شود که این موضوع به دلیل توجه به جزئیات نحوهٔ نحو است.

10 . اسپانیایی بودن با آموزشگاه آنلاین زبان خیلی حال میده

در ﺁخر، شاید بهترین دلیل برای یادگیری زبان اسپانیایی این باشد که هم لذت‌بخش و هم رضایت ‌بخش است. با تسلط کامل بر زبان ، می‌توانید احساس موفقیت بی‌نظیری در خود ایجاد کنید. این مهارت می‌تواند برای باقی‌ماندهٔ عمر مفید باشد پس برای آموزش آنلاین زبان اسپانیایی میتوانید از قابلیت آموزش مجازی اسپانیایی که به صورت کلاس غیرحضوری اسپانیایی در بستر آموزشگاه آنلاین زبان است بهره مند شوید


نسرین پاغنده
انگلیسی
597