چه تعداد از مردم دنیا روسی صحبت می‌کنند؟

چه تعداد از مردم دنیا روسی صحبت می‌کنند؟

آیا می‌دانستید که روسی هفتمین زبانی ست که بیشترین افراد به آن صحبت میکنند؟ تغییر تکاملی این زبان با توجه به ریشه های آن در مهاجرت ما قبل تاریخی هندو-اروپاییان در اواخر عصر نوسنگی ، پروسه بسیار طولانی است. با توجه به استخراج زبان روسی از زبان ملل های اوراسیا و تاثیر بالای آن از زبان های بالتیک-اسلاو ،  این زبان متحول شده و امروزه به احاطه بالایی در سراسر جهان از لحاظ گفتاری رسیده است.

چه تعداد از افراد به زبان روسی صحبت میکنند؟

طبق چاپ سال ۲۰۱۹ Ethnologue ، یک منبع مرجع زبانی آمریکایی ، تقریبا ۲۵۸ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان روسی صحبت می‌کنند. ۱۵۳.۶ میلیون نفر از این تعداد ، زبان روسی زبان مادریشان بوده که این عامل به بالا آمدن رتبه این زبان بعنوان هفتمین زبان پرتکلم زبان کمک ویژه ای کرده است. ۱۰۴.۳ میلیون نفر ، از زبان روسی را به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند و صحبت می‌کنند. روی هم رفته این امر با توجه به تعداد کاربران این زبان ، روسی را تبدیل به هشتمین زبان پرتکلم دنیا می‌کند.
زبان روسی زبان رسمی کشورهای روسیه ، بلاروس ، قزاقستان و قرقیزستان است. همچنین زبان غیررسمی کشورهای استونی ، مولداوی ، اوکراین و بسیاری از کشورهای شوروی سابق می‌باشد. تقریبا ۱۴۴ میلیون نفر در روسیه ، بلاروس و اوکراین به روسی تکلم میکنند.

تاثیر روسیه و اتحاد جماهیر شوروی

بخاطر دسترسی و فرمانروایی جماهیر شوروی ، بسیاری از کشورهای شرقی اروپا به شدت تحت تاثیراین فرمانروایی قرار گرفتند. در واقع روسی قبل از تجزیه سال ۱۹۹۱ زبان رسمی اتحادیه بود. روسی همچنان در ابعاد رسمی و زندگی عمومی بسیاری از کشورهای متحد جماهیر شوروی سابق استفاده می‌شود اما اکنون بعضی از کشورها مانند لاتویا و اوکراین سعی در کمرنگ کردن این زبان در زندگی روزمره شأن دارند. با توجه به چیزهایی که ذکر شد ، زبان شرق اسلواکی به طور گسترده، همچنان در محدوده شرقی اروپا ، ایالات بالتیک ، منطقه مرکزی و سفیدپوست نشین آسیا استفاده می‌شود. و بسیاری از متکلمان زبان روسی در کشورهایی مانند ایالات متحده ، اسراییل و مغولستان یافت میشوند.حتی میتوان اذعان کرد که تعداد قابل توجهی از افراد در کشورهای فنلاند ، مجارستان و قبرس به روسی تکلم میکنند. 

زبان روسی

اگر علاقمند هستید که درباره زبان روسی بیشتر بدانید باید درباره فرهنگ روسی بدانید. آهنگ سازان و سمفونی سرایان بزرگی مانند چایکوفسکی می‌توانند با آثار کلاسیک روسی معروف خود ، گوش تان را نوازش کنند. بعد از آن میتوانید در گنجینه نویسندگان برجسته روسی غرق شوید. از آثار تولستوی تا دستوسکی همگی می‌توانند روزها و شب ها شما را غرق در لذت کلمات آنا کارنینا و جرم و جزا کنند که یک اثر مهم برای بدست آوردن بینش تاریخی می‌باشد. گرچه اگر آماده امتحان کردن و تسلط به این آثار هستید ، مطالعه این آثار به زبان اصلی ، کمک شایانی به شما خواهد کرد پس آموزش روسی را جدی بگیرید

حقایق جالب درباره زبان روسی

۱ .
نه تنها زبان روسی یکی از شش زبان رسمی ملل متحد است ، بلکه  دومین زبان پرکاربرد اینترنت جلوتر از آلمانی و بعد انگلیسی است.
۲ .
یکی از طولانی ازین کلمه ها در زبان روسی ،Достопримечательности بوده و به معنی جاهای دیدنی می‌باشد.
۳ .
در زبان روسی تنها شش حالت گرامری وجود دارد که نیاز به یادگیری آن دارید: حالت فاعلی ، مفعولی ، ملکی ، مفعولی غیرمستقیم ، وسیله ای و حرف اضافه ای.
۴ .
افعال «بودن» در زمان های آینده و گذشته وجود دارند.
۵ .
تمام صفات زبان روسی چند سیلابی هستند و تنها مورد استثنای آن کلمه злой بوده که به معنای عصبانی می باشد. 
۶ .
نحوه ی تلفظ یک کلمه میتواند به کل ، معنی کلمه را عوض کند‌ به طور مثال برای اینکه بگیم «من دعا میکنم» ، باید استرس بر روی هجای دوم باشد. اگر استرس بر روی هجای اول باشد ، معنی کلمه به «من گریه میکنم» تغییر می‌کند.
۷ .
کلمات بیشتر اندکی با حرف A شروع می‌شود چرا که سال‌های بسیار دور ، قانونی برای این قضیه وضع شده است.
۸ .
با در نظر گرفتن چندین موارد گفته شده ، ممکن است از خود بپرسید که چرا باید این زبان را یاد بگیرم؟ خب باید پاسخ داد که نه تنها برای برقراری ارتباط با کشورهای بلوک شرقی اروپا نیاز به این زبان دارید ، بلکه نکته جالب این است که برای فضانورد شدن باید روسی بلد باشید! مطمئنا این نکته را قبلا نمیدانستید!
در پایان که به اهمیت یادگیری زبان روسی پی بردید ، پیشنهاد می کنیم جهت آموزش زبان روسی از آموزش آنلاین زبان روسی در آموزشگاه آنلاین زبان ما استفاده کنید ، در این روش شما از آموزش مجازی زبان روسی که به صورت آموزش غیرحضوری روسی است بهره مند خواهید شد


نسرین پاغنده
انگلیسی
557