چه تعداد در جهان به زبان عربی صحبت میکنند؟

چه تعداد در جهان به زبان عربی صحبت میکنند؟

زبان عربی در همه جا تاثیر بسزایی دارد. برخی ﺁن را جذاب و مودبانه می‌دانند، برخی دیگر ﺁن را سخت می‌پندارند، و برخی دیگر ﺁن را چالشی می‌دانند. اما هیچ کس نمی تواند انکار کند که عربی دارای هویت باور نکردنی است، و همچنین یک تاریخ حماسی که از آن پشتیبانی میکند. از همه مهم تر، جهان عرب محل تنوع باور نکردنی فرهنگها است... اما بیشتر خارجیها واقعا این را نمی دانند!
برای مدتی با ما همراه باشید، ما توضیح می دهیم که چه تعداد عرب زبان و گویش های مختلف عربی در جهان وجود دارند، و همچنین اینکه کجا می توانید ﺁنها را پیدا کنید.

ﺁیا بیش از یک عربی وجود دارد؟

بله برای درک جهان عرب زبان و تعداد آن ها ، ابتدا باید تفاوت بین استاندارد مدرن عربی و گویش های ﺁن را بدانیم. استاندارد مدرن عربی شکلی است که شما در همه رسانه ها، اخبار، فرودگاه ها، نهادهای دیپلماتیک و هر روش رسمی، ﺁن را پیدا خواهید کرد. از طرف دیگر، گویش‌ها هر روز برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
با این وجود، برخلاف ادعای بسیاری از کتاب ها و دوره های زبانی،  وقتی دو عرب از کشورهای مختلف با یکدیگر دیدار می کنند، ﺁنها گویش های خود را  تغییر می دهند، اما به ندرت استاندارد مدرن عربی را انتخاب می کنند. به این دلیل که بسیاری از افراد بومی عرب فکر می کنند که عربی استاندارد مدرن، بیش از حد رسمی و از مد افتاده است. خیلی‌ها ﺁن را با صحبت کردن به زبان انگلیسی شکسپیر با یک اسکاتلندی امروزی یا استرالیایی مقایسه می‌کنند!
با توجه به این تعاریف، بیایید سفرمان را ﺁغاز کنیم. ما از اتنولوگ به عنوان یک مرجع برای آمار  خود استفاده می کنیم و شما را در دنیای عرب زبان راهنمایی می کنیم.

تعداد کل کسانی که به زبان استاندارد مدرن عربی صحبت میکنند 

۲۷۴ میلیون نفر به زبان عربی مدرن (بومی و غیر بومی) صحبت می کنند. این زبان ، ششمین زبانی است که در سال ۲۰۲۰ به کار می رود. با این حال، تا به حال می دانیم که اکثر اعراب ﺁن را درک می کنند، اما بعید نیست که از ﺁن در تعاملات روزمره استفاده کنند. با این وجود، شما استاندارد مدرن عربی را در سراسر جهان عرب خواهید یافت. چرا که زبان اخبار، دیپلماسی و رسانه ها محسوب می شود.

عربی مصری

تاکنون یکی از مشهورترین گویش های زبان عربی مصر در مصر و سودان صحبت میشود. این امر با استاندارد مدرن عربی در دستور زبان و واژگان بسیار متفاوت است. طبق گفته اتنولوگ، گویش عربی مصری در مجموع ۶۸ میلیون نفر در سرتاسر جهان است که این گویش را بیست و ششمین زبان تکلم کننده می داند.

عربی سودان

۴۲ میلیون نفر به گویش عربی سودانی صحبت می کنند که بیشتر گویشوران بومی ﺁن از بخش های مرکزی سودان و بخش هایی از اریتره می باشند. این گویش کاملا مشابه انواع عربی مرکزی و جنوبی مصر است و در سال ۲۰۲۰ به عنوان چهل و یکمین زبان دارای بیشترین زبان گفتاری طبقه بندی شده است. این گویش آن را پس از مصری به دومین گویش عربی که به طور گسترده ای صحبت می شود تبدیل می کند!

عربی مغربی

عربی مغربی در شمال ﺁفریقا صحبت می شود که دقیق ترین ﺁنها در الجزایر، لیبی، موریتانی، مراکش، تونس و صحرای غربی گفته می شود. این گروه از گویش ها از استاندارد مدرن عربی و گویش های دیگر از جهان عرب دورتر شده اند و این گروه از نظر صدا بسیار اصیل و بی همتا هستند! از این میان عربی مراکش و الجزایری پرطرفدارترین زبان ها هستند و در مجموع ۳۳ میلیون سخنران هر کدام از این زبان ها سخن می گویند. 

عربی لاتین 

گویش های عربی لاتین اغلب به دو گروه تقسیم می شوند: شمال شرقی و جنوب شرقی، با وجود اینکه دوطرفه هستند... قطعا قابل فهم هستند! عربی محاوره ای از سوی لاویان شمالی یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای فراگیران جدید در کنار عربی مصری است که آنها را به دلیل اصیل و خاص بودن، دلنشین و زیبا کرده است.
بیشتر گویش وران بومی این گروه از لبنان و سوریه هستند. از سوی دیگر، عربی که در جنوب شرقی شرقی لبنان سخن می گوید، دارای گویش هایی است که در اردن و فلسطین به کار می رود. این گویش در مجموع ۱۲ میلیون گویش ور دارد.

عربی خلیجی

۱۰ میلیون گویش ور به عربی خلیجی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، اما کجا می توانید ﺁنها را پیدا کنید؟ بیشتر اتباع عراقی، کویت، عمان و عربستان سعودی هستند. عربی خلیجی به عنوان نزدیکترین گویش به عربی مدرن شناخته می شود، چرا که ظریف و رسمی (در مقایسه با سایر گویش ها) و به خوبی حفظ شده است.

در پایان که به تنوع و اهمیت یادگیری زبان عربی پی بردید ، پیشنهاد می کنیم جهت آموزش زبان عربی از آموزش آنلاین زبان عربی در آموزشگاه آنلاین زبان ما استفاده کنید ، در این روش شما از آموزش مجازی زبان عربی که به صورت آموزش غیرحضوری عربی است بهره مند خواهید شد و با آموزش آنلاین عربی می توانید با هزینه مناسب روان و مسلط عربی صحبت کنید


نسرین پاغنده
انگلیسی
736