چرا ترکی استامبولی یاد نگیریم ؟

چرا ترکی استامبولی یاد نگیریم ؟

چرا زبان دیگری یاد بگیریم؟ در قرن بیست و یکم ، چند زبانه بودن  جزء استانداردهای مهم زندگی تلقی می‌شود. تخمین زده میشود که حداقل بیشتر از نصف جمعیت جهان دوزبانه هستند و این رقم در حال افزایش است. پس شما در کدام قسمت از تغییر جهان جای دارید؟ آیا خود را از دسته جمعیت پویای شهروندان جهان می‌بینید و یا خود را گیر افتاده در جزیره ی تک زبانه هایی که روز به روز در حال کاهش هستند ، می‌بینید؟ بنابراین سوال دقیق تر این است که چرا یک زبان دیگر یاد نگیریم؟!
اگر شما درباره دنیایی که ماورای روزمره روزانه خود ، کنجکاو هستید ، صحبت کردن به زبان ترکی ( یا از زبانی به موازات زبان مادری خود ) می‌تواند باعث پیشرفت زندگی شود که این امر با بیشتر شدن موقعیت ها و فرصت های شغلی ، مسافرت ، دوستی ، ماجراجویی و عشق محقق می‌شود. هر چه زبان های بیشتری بلد باشید ، دنیایتان به همان میزان بزرگتر می‌شود. و همچنین هیچ دلیلی برای دلسرد شدن و یا اینکه به خود بگویید که استعداد این کار را ندارید وجود ندارد. این باور که تنها کودکان ذهن آماده ای برای یادگیری زبان دیگر دارند ، یک افسانه است. شما به راحتی میتوانید یک زبان دیگر را فارغ از اینکه چند سال دارید و یا چه پیشینه علمی دارید ، فرابگیرید. شاید نتوان همانند یک بومی سخن بگویید اما می‌توانید تعامل داشته باشید که مهم ترین کاربرد زبان همین امر می‌باشد.
مهم ترین قضیه در رابطه با حرف زدن به یک زبان ، تعامل است نه تکامل! پس بنابراین بیایید یک سوال مطرح کنیم: شما با چه کسی یا چه کسانی میخواهید تعامل داشته باشید؟

یادگیری زبان ترکی :

یک زبان فراتر از سرهم کردن تعدادی لغات و قوانینی برای کنار هم گذاشتن آنهاست، و این که خود یک دنیایی دیگر است. آموزش ترکی استامبولی ، به شما این دسترسی را می‌دهد که با ۷۰ میلیون بومی سراسر اروپای شرقی و آسیای غربی تعامل داشته باشید. بیشتر این بومیان در ترکیه زندگی میکنند اما جمعیت نسبتا قابل توجهی در یونان ، آلمان و بیشتر کشورهایی که با ترکیه مرز مشترک دارند ، هم وجود دارد. ترکی استانبولی یکی از گونه های زبان ترکی است که بیشترین متکلم را در بین انواع زبان ترکی یعنی آذربایجانی ، ازبکی و قزاقی دارد. تقریبا هیچ مرز مشترکی از لحاظ زبانی شامل لغت و گرامر، بین ترکی و زبان انگلیسی وجود ندارد. این زبان از لحاظ سختی ، دشوار تر از فرانسوی و آلمانی که انگلیسی ازین دو نشأت می‌گیرد ، می‌باشد‌. گرچه ، به این خاطر که تقریبا همان حروف الفبای لاتین که در انگلیسی استفاده می‌شود ، در ترکی نیز بکار می‌رود که همین امر ترکی را برای کسی می‌خواهد آن را بیاموزد ، اندکی آسان تر می‌کند و هم اکنون می توانید آموزش آنلاین زبان ترکی را در آموزشگاه آنلاین زبان شروع کنید

مزایا یادگیری زبان ترکی برای تجارت :

تسلط اندک به زبان ترکی در گنجینه مکالمات شما ، به شما کمک میکند که دنیای دیگری در سطوح مختلف به روی شما باز شود
 دو زبانه بودن نه تنها برای رزومه شما خوب است ، بلکه می‌تواند شغل شما را نیز تغییر بدهد. دانستن اندکی ترکی ، برای کسی می‌خواهد با شرکت های ترکیه ای و یا کار کردن در ترکیه ، کار کند ، بسیار سودمند است. اقتصاد قدرتمند اخیر ترکیه در برابر بحران های اقتصادی ۲۰۰۸ ایستادگی کرده و بخش خصوصی رو به رشدی را داشته است. به همین خاطر ، کسانی که بومی نیستند و شروع به یادگیری این زبان میکنند ، مهارت ضروری را بدست آورده و آنها را به نیرویی متخصص که خواهان زیادی دارند ، تبدیل می‌کند.

مزایا یادگیری زبان ترکی برای مسافرت :

شهرهای ساحلی و زیبای ترکیه ، در فهرست پیشنهادات توریست جهانی ، بعنوان سواحل آفتابی ، دریاهای آرام ، خرابه های بجامانده باستانی ، بازارهای در حال پیشرفت و معماری بی نظیر و چشم‌نواز قرار داشته ، و سالانه میلیون ها توریست را جذب این کشور می‌کند. اما جاذبه های این کشور بیشتر و غنی تر از چیزی است که پکیج های توریستی توصیه می‌کنند. هنگامی که شما قادر به سخن گفتن به زبان ترکی باشید ، دریچه این کشور به نحوی به روی شما باز می‌شود که یک تک زبانه حتی فکر آن را هم نخواهد کرد. و به این دلیل که زبان ترکی ، متقابلاً با دیگر شاخه های ترکی مرتبط است ، حرف زدن به این زبان به شما کمک می‌کنند که با تمام مردم سواحل شرقی مدیترانه تا وین غربی، قادر به تعامل باشید.

مزایا یادگیری زبان ترکی برای زندگی :

تا حدی که شما بتوانید بدون در دست داشتن کتاب «ترکی در سفر» ، ترکی را حرف بزنید ، اقامت بیشتر در ترکیه میتواند وسوسه برانگیز باشد. شهر محبوب ترکیه یعنی استانبول ، فرصت هایی را برای دانشجویان و یا افراد متخصصی که به دنبال فرصت های جدید در فضا و اقتصادی پرطراوت هستند را به وجود می آورد. گوشه های آرام و دنج این کشور به شدت برای بازنشستگانی که به دنبال مقاصد مناسب برای آب و هوای گرم و هزینه زندگی پایین هستند را ، به ارمغان می آورد.
مزایا یادگیری زبان ترکی برای تمرین ذهن :

حتی اگر شما به دنبال این هستید که زبان ترکی را بعنوان یک سرگرمی فرا بگیرید، دانستن چند زبان باعث میشود تا ذهن شما سالم و چابک باقی بماند. این امر به این دلیل است که یادگیری یک زبان دیگر ، شبکه های اتصال جدیدی را در بین نورون های مغز شما به وجود می‌آورد. هرچه نورون های بین اتصالی مغز شما سطح بالاتری داشته باشد ، حافظه و مهارت حل مسئله شما بالاتر می‌رود.

مزایا یادگیری زبان ترکی برای  شناخت
فرهنگ ترکیه :
موقعیت جغرافیایی ترکیه چند قاره ای بوده و بخشی از آن در اروپا و بخشی از آن در آسیا قرار دارد که همین امر باعث می‌شود که بخش های از نحوه زندگی و فرهنگ هر دو قاره یعنی سنت های غربی و شرقی را در خود داشته باشد. بعنوان یک فرهنگ غنی ، ترکیه دارای ترکیبی از دو فرهنگ اروپایی و آسیایی و پیوندی بین این دو می‌باشد. یادگیری زبان ترکی برای همخوانی با آهنگ های عاشقانه ترکی ، ورود به آهنگ های محلی زیبای ترکی ، یادگیری رقص شکم ، مطالعه بر روی معماری عثمانی و یا یادگیری درست کردن غذاهای سنتی ، به شما کمک ویژه می‌کند و باعث می‌شود که شما مستقیما درگیر این زیبایی ها شوید. یادگیری زبان نه تنها به شما کمک میکند تا ادبیات ترکی و سینمای ترکیه را بدون سانسور یاد بگیرید و از آن آگاهی پیدا کنید ، بلکه کمک میکند که اگر ریشه ای ترکی دارید آن را به روشنی بیایید.
یادگیری ترکی با
کلاس حضوری  :

کلاس های درس با وجود یک معلم و دیگر دانش آموزان ، سنتی ترین روش یادگیری یک زبان می‌باشد. بسیاری از آمریکایی ها از طریق این روش زبان دیگری را در دبیرستان یاد گرفته اند ، گرچه شاید بهترین نتایج را ازین طریق نگرفته باشند. بسیاری از افراد که تشویق به روان صحبت کردن در یک زبان می‌شوند ، کلاسهای حضوری را ابزاری سودمند برای شانسی برای یادگیری و تعادلی بین حرف زدن و گوش کردن می یابند. 

یادگیری ترکی با معلم خصوصی :

یادگیری رو در رو با یک معلم خصوصی همواره فرصتی بهتر برای تمرین بیشتر صحبت کردن بوده است. در مقایسه با کلاس درس که در آن معلم مجبور است تا توجه خود را میان شاگردان متعددی تقسیم و توزیع کند ، تدریس خصوصی همواره نتایج سریع تری را به همراه داشته است. گرچه تدریس خصوصی به این معنی نیست که ارزان قیمت تر است ، بلکه برای یک معلم خصوصی با تجربه باید ، هر ساعت مبلغ گزاف تری را بپردازید.

یادگیری ترکی با دوره های صوتی و تصویری :

برای کسانی که بودجه خوبی برای یادگیری زبان داشته اما وقت زیادی برای آن ندارند، دوره های چند رسانه ای ، گزینه ی خوبی می‌باشند. حتی اگر مهارت شنیدار و گفتار را با فایل های صوتی درون ماشین خود تمرین کنید و یا دوره های تعاملی را با کامپیوتر شخصی خود در خانه تمرین کنید. تنها نکته منفی این روش ها این است که قیمت آن بالا بوده و جلوتر دریافت میشود و میتوانند در مدت کوتاهی منسوخ شوند‌

یادگیری ترکی با دوره‌های آنلاین :

یادگیری به صورت آنلاین پیشرفت بسیار چشمگیری در سالیان اخیر بوده و به گزینه ی قابل دوامی نسبت به روش های سنتی یادگیری ، تبدیل شده است. برای افرادی که زمان و هزینه کمتری را برای صرفه جویی دارند و خواستار پیشرفت قابل توجهی در یادگیری خود هستند ، این روش ، روش بسیار مناسبی می‌باشد. در مقایسه با روش بالا ، دوره های آنلاین همواره در حال بروزرسانی و ارتقا بوده و شما میتوانید از آموزش آنلاین ترکی به صورت تدریس خصوصی ترکی استامبولی که به صورت کلاس غیر حضوری ترکی است بهره مند شوید


نسرین پاغنده
انگلیسی
695