8 دلیل مهم که چرا زبان ایتالیایی به کلی زندگی شما را عوض می‌کند!

8 دلیل مهم که چرا زبان ایتالیایی به کلی زندگی شما را عوض می‌کند!

قصد سفر به ایتالیا برای گردش ، اولین دلیل افراد برای یادگیری زبان ایتالیایی است. از تپه های تاسکنی تا کانال های ونیز و سواحل متحیر کننده سینک تر همگی از مناطق توریستی ایتالیا بوده و این کشور پر از نماهای زیبای گردشگری است.
این کشور سرشار از موارد فوق العاده زیر است :
تاریخ فوق العاده ،
موزه های جذاب ،
غذاهای لذیذ
و ...
پس به همین خاطر ، هیچ تعجبی ندارد که ایتالیا یکی مقاصد توریستی پرطرفدار و محبوب است.

1 .  یک سفر ماجرا جویانه جذاب را به ایتالیا آغاز کنید

مسافرت کردن ، همواره تجربه ای جالب بوده و این تجربه به مراتب جذاب تر هم می‌شود در صورتی که بتوانیم با زبان خود آن کشور ، با خودشان تعامل کنیم.
این قضیه تمام قسمت های سفر شما را آسان تر می‌کند ، چه رزرو بلیط با قطار ، چه سفارش غذا در رستوران ! همچنین شما میتوانید تجربه ی فرهنگی بی نظیری را داشته باشید در صورتی توانایی‌ صحبت کردن با بومی ها را داشته باشید.
بسیاری از ایتالیایی ها ، علاقمند هستند تا اطلاعات مربوط به کشورشان و فرهنگ شان را با مسافران و توریست ها به اشتراک بگذارند. اگر شما زبان این کشور را بلد باشید ، نفع بیشتری از این فرصت ها خواهید برد.
در ضمن ، اگر در حال برنامه ریزی یک سفر به ایتالیا هستید ، پس عاشق 82 عبارت پایه ی ایتالیایی خواهید شد و برایتان مفید خواهد بود.

2 . با ایتالیایی ها دوستی برقرار کنید و رابطه بهتری داشته باشید

تقریبا 63 میلیون از افراد کره ی زمین ، ایتالیایی را بعنوان زبان مادری خود صحبت می‌کنند. در بین زبان هایی که بیشترین متکلم را دارند ، ایتالیا مقام بیستم را دارد. این رقم بسیار محسوس بوده ، چرا که امروزه در سراسر کره ی زمین 6500 زبان مختلف وجود دارد.
ایتالیایی نه تنها زبان رسمی کشور ایتالیاست ، بلکه یکی از زبان های رسمی سوئیس و بخش های از کرواسی و اسلوونی هم می‌باشد. تقریبا در گوشه گوشه ی جهان ، از کانادا تا ونزوئلا و فیلیپین ، همواره افرادی وجود دارند که به زبان ایتالیایی حرف بزنند.
اگر ایتالیایی یاد بگیرید ، قادر خواهید بود با 63 میلیون افراد جدید سوای از افرادی که قبلاً می‌شناختید تعامل و ارتباط برقرار کنید. در واقع 63 میلیون افرادی که پتانسیل رابطه دوستانه با شما دارند.
63 میلیون نفری که می‌توانند:
شما را بخندانند ،
دیدگاه خودشان را با شما به اشتراک بگذارند
و یا برایتان داستان  تعریف کنند 
اگر علاقه زیادی به روابط دوستانه داشته میخواهید با افراد زیادی آشنا شوید ، پس یادگیری زبان ایتالیایی میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. 

3 . غذاهای معروف جهانی ایتالیایی

ایتالیا ، شهرت بسیاری به داشتن غذاهای بی نظیر در سرتاسر کره زمین دارد. سرچشمه ی دستور پخت غذاهایی مانند پیتزا و پاستا ، کشور ایتالیا می‌باشد.
ایتالیا کشوری ست که معروف به شراب و قهوه های بی نظیر میباشد.
هیچ تعجبی ندارد که افراد شکموی دوست دار غذا ، تصمیم به یادگیری ایتالیایی می‌گیرند. بعضی هایشان تمایل به یادگیری چرخاندن پیتزاها در کنار آشپزان حرفه ای شهر نیپالز داشته و بعضی ها تمایل به اطلاعات بیشتر درباره ی ریشه غذاهای مورد علاقه شان هستند. 
آیا می‌دانستید که سالتیمبوکا ( غذای ایتالیایی که گوشت گوساله را در ژامبون گوشت خوک و گیاه مریم گلی میپیچند) به غذای «هلو بپر تو گلو» ترجمه میشود؟ چرا که بسیار لذیذ است!

4 . اپراهای معروف جهانی ایتالیا

بسیاری از خوانندگان اپرا و دوستداران اپرا ، تصمیم به یادگیری ایتالیایی می‌گیرند. در طول دوره رنسانس ، مهد تولد اپرا ، ایتالیا بود ‌؛
ایتالیایی زبانی  موزون و آهنگین بوده که با موسیقی مرتبط است. بسیاری از آثار معروف مربوط به اپرا ، در ایتالیا سراییده شده اند.
حتی موتزارت که اصالتا اتریشی بود ، بسیاری از آثار خود را در کشور ایتالیا نوشت.
اگر یک خواننده اید ، یادگیری ایتالیایی باعث میشود تلفظ شما به هنگام خواندن نسون دورما و یا اومیو بمبینو ، خود به خود درست شود.
اگر بیننده یا شنوده ی اثرات ایتالیایی هستند ،  یادگیری این زبان به شما کمک میکند تا به موسیقی های ایتالیایی گوش داد و داستان را بدون زیرنویس های مزاحم و حواس پرتی ، به خوبی بفهمید.

5 . ایتالیایی یک زبان ضروری برای هنر دوستان

ایتالیایی بهترین زبان برای هنردوستان است. در دنیای هنر مدرن و مطالعه تاریخچه هنر ، این زبان بسیار بی بدیل است.
تصور اینکه خود ، قادر به خواندن یادداشت های لئوناردو داوینچی بدون کمک یک مترجم باشید ، بسیار هیجان انگیز است.
اگر ایتالیایی یاد بگیرید ، میتوانید عناوین نقاشی های شاهکار مانند بالوتلی پریماورا  را خود بخوانید و بدون کمک از یک مشاور ، راه خود به موزه های ایتالیایی را بیابید.
میتوانید هنگام بازدید از گالری اوفیزی در فلورانس و یا گالری بورقس در رم ، به آسانی تعامل داشته باشید.

6 . ادبیات فوق العاده ایتالیایی بدون نیاز به ترجمه

نظرتان درباره ی خواندن آثار فاخر ادبی به زبان اصلی خودشان چیست؟
حتی در بهترین ترجمه ها ، امکان از دست رفتن اصل مطلب وجود دارد. اگر برای قدرت کلمات و داستان سرایی ارزش قائل هستید ، از جریان هستید که خواندن یک متن به زبان اصلی خود چقدر ارزشمند است.
آموزش ایتالیایی ، درهای ورود به آثار فاخر ادبی را می‌گشاید.

7 . چرا ایتالیایی مدرن ترین زبان است ؟

اگر شما علاقه مند به کار کردن در صنعت مد باشید ، میلان همان جایی ست که انتظار آن را دارید. آیا می‌دانستید ، افراد زیادی شهر میلان را پایتخت مد جهان می‌دانند؟
در این کشور ، کمپانی های فراوانی من باب مد و طراحی جدید ترین لباس ها و کلاسیک های بی نظیر وجود دارند.
هفته ی مد که هر نیم ساله برگزار می‌شود و از سال 1958 برقرار است ، توجهات جهانی را همانند هفته ی مد در لندن ، پاریس و نیویورک ، جلب خود کرده است.
حتی اگر شما یک طراح ، خریدار ، کارگردان هنری و یا مدل باشید ، سخن گفتن به زبان ایتالیایی میتواند در رابطه با شغل شما من باب مدل ، بسیار سودمند باشد.
حتی اگر برنامه ای برای مهاجرت به میلان برای شغل خود نداشته باشید ، تکلم فصیح به زبان ایتالیایی میتواند در سراسر جهان ، یک پوئن مثبت برای رزومه شما در رابطه با صنعت مد و شغل های مربوطه باشد.

8 . در بحر تاریخ جذاب ایتالیا غرق شوید

آیا از علاقه‌مندان تاریخ هستید؟ اگر این طور است ، ایتالیایی راست کار شماست. اگر در حال انجام پژوهش های آکادمیکی و یا برای تفریح تاریخ می‌خوانید ، ایتالیایی زبانی ست که دروازه مستقیمی برای دسترسی به دوره های تاریخی مهم و منبع های اولیه ، تلقی می‌شود‌
تصور کنید که در حال خواندن نامه ی یک سرباز ایتالیایی به مادر خود ، حین جنگ داخلی اسپانیا ، هستید؟
و یا نامه نگاری بانکداران مدیچی شهر فلورانس در قرن 15 را می‌خوانید؟
با وجود زبانی کهن و معروف مانند ایتالیایی ، احتمالات برای یک علاقمند کنجکاو به تاریخ ، بی نهایت است.

در پایان توصیه میکنیم اگر علاقه مند به یادگیری آنلاین ایتالیایی هستید میتوانید به راحتی و با هزینه ای مناسب آموزش آنلاین زبان ایتالیایی را در آموزشگاه آنلاین زبان ما با بهترین اساتید تجربه کنید ، کلاس خصوصی ایتالیایی ، یا گروهی و بحث آزاد تماما به صورت کلاس غیرحضوری ایتالیایی بوده و شما صرفا با موبایل یا رایانه خود در کلاس مجازی ایتالیایی شرکت خواهید کرد ، پس فرصت آموزش آنلاین ایتالیایی را از دست ندهید...


نسرین پاغنده
انگلیسی
846